مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از عملیات برف‌روبی و بازگشایی جاده مسدود شده از برف خلخال- اسالم در حوزه استحفاظی این استان خبر داد.

به گزارش خلخالیم، علی رحمتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: راهداران خلخال در حال برف‌روبی چهار کیلومتر از حوزه استحفاظی استان گیلان هستند.

او گفت: به علت سقوط تیرهای برق‌های خط انتقال نیرو به استان گیلان به وسط جاده در حوزه گیلان ادامه عملیات برف‌روبی در حوزه این استان امکان‌پذیر نشد.

او افزود: در صورت برطرف شدن مشکل تیرهای برف میان راه راهداران خلخال آماده ادامه برف‌روبی در حوزه استان گیلان و برف‌روبی کامل جاده هستند.

او با بیان اینکه خواسته استاندار اردبیل مبنی با بازگشایی این راه تا عصر امروز در داخل حوزه استحفاظی استان اردبیل تحقق یافته ، اظهارداشت: در صورت اعلام بازگشایی مسیر مسدود از سوی مسوولان دست‌اندرکار استان گیلان در حوزه استحفاظی این استان جاده خلخال - اسالم آماده تردد خودروها از هر ۲ سمت خلخال و اسالم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها راه ۶ روستای خلخال مسدود است، افزود: راهداران خلخال با بکارگیری از امکانات راهداری و ماشین‌آلات در اختیار و همچنین امکانات کمکی ارسالی از سوی شهرستان‌های مختلف استان و پیمانکاران مجری پروژه‌های راه‌سازی منطقه از ساعات اولیه بحران موفق به بازگشایی ارتباطی  راه ۱۳۲ روستای منطقه خلخال تا امروز شدند.

رییس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل تصریح کرد: برغم فعالیت راهداران به‌دلیل وجود کولاک برف و باد شدید احتمال مسدود شدن راه‌ها بار دیگر وجود دارد به همین دلیل راهداران و دست‌اندرکاران مدیریت بحران استان در شهرستان خلخال مستقر شده‌اند.

رحمتی با بیان اینکه راه ۱۰ روستای دیگر در شهرستان‌های کوثر، نیر و مشگین‌شهر در حال بازگشایی است، اظهار داشت: در این استان ۱۱۰ گروه راهداری جاده‌ها را پوشش می‌دهند که به دلیل بارش شدید برف در روزهای اخیر و بحران روی داده در خلخال ۲۰ گروه جدید نیز به آنها اضافه شده و با تمام توان در خدمت‌رسانی به روستاییان و بازگشایی معابر فعالیت می‌کنند.

وی با تقدیر از تلاش‌های شهرداری‌های اردبیل، پارس‌آباد و بیله‌سوار در تامین ماشین‌آلات راهداری و برف‌روبی مورد نیاز خلخال و کمک به حل بحران برف این شهرستان گفت: در حال حاضر تمامی مسوولان استان پای کار بوده و در حل مشکل بحران برف منطقه همچنان در تلاش هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی  استان اردبیل برای روزهای دوشنبه و پنجشنبه هفته جاری بارش برف در خلخال پیش‌بینی شده و بر همین اساس و برای جلوگیری از مسدود شدن مجدد راه‌های روستایی بازگشایی شده و گروه‌های کمکی اعزامی از استان به خلخال تا پایان روز جمعه دوم اسفندماه به همراه راهداران این شهرستان به برف‌روبی و بازگشایی راه‌های ارتباطی شهرستان کمک خواهند کرد.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: