پروژه کلور درام تنها پروژه فعال شهرستان خلخال بدلیل پرداخت نشدن مطالبات پیمانکار در حال تعطیلی و اعمال ماده ۴۸ توسط پیمانکار است.

با توجه به رصد پروژه کلور درام توسط خلخالیم و پیگیری پیشرفت پروژه از منابع موثق، پیمانکار قطعه دو این پروژه (شرکت جهادنصر زنجان) در سال ۱۴۰۱ هیچگونه دریافتی نداشته است.

کار کرد این پروژه در سال گذشته بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان می باشد که باتوجه به هزینه ابنیه سازی پروژه و افزایش روز افزون قیمت مصالح، امکان ادامه کار پروژه توسط پیمانکار به مشکل خورده است و با توجه به وضعیت موجود که بسیاری از ماشین آلات از منطقه جمع آوری شده است، تعطیلی اندک فعالیت پیمانکار در سال ۱۴۰۲ دور از انتظار نیست.

لازم به توضیح است فعالیت پیمانکار در قطعه یک این مسیر از روستای درو تا قشلاق دیز نیز بدلیل پرداخت نشدن طلب پیمانکار (شرکت ترانشه پل راه) تعطیل شده است. این قطعه که در شهریورماه ۱۴۰۰ شروع به کار کرد، قرار بود به طول ۱۷.۵ کیلومتر از حوالی روستای درو آغاز شود و پس از عبور از حاشیه شهر کلور، شال و دیز به روستای قشلاق دیز منتهی شود.

نکته دیگر در خصوص قطعه اول این پروژه اینکه با پیگیری استاندار و مسئولین وقت، قرار بود بانک مسکن در آن مشارکت داشته باشد و متعهد به پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب فاینانس بود که متاسفانه آن هم هنوز عملی نشده است.

نکته پایانی اینکه پروژه ملی کلور درام (خلخال منجیل) یکی از پروژه های حیاتی و از مطالبات عمومی اهالی شریف شهرستان خلخال است که سالهاست اهالی چشم انتظار بازگشایی و افتتاح آن هستند ولی متأسفانه این حد از بی مهری در تخصیص اعتبارات به این پروژه (با وجود دارا بودن ردیف اعتباری ملی) غیرقابل پذیرش و آزار دهنده است. از مسئولین خلخال اعم از نماینده، فرماندار، امام جمعه و مسئولین استانی درخواست داریم تا دیر نشده این پروژه را دریابند و در خصوص کوتاهی های صورت گرفته پاسخگو باشند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/be7d9

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: