امسال با واگذاری پروژه حیاتی کمربندی خلخال به پیمانکار جدید، شاهد اتفاقات خوب در این پروژه بودیم، در حال حاضر تداوم فعالیت در این پروژه، نیازمند حمایت جدی و عملی مسئولین است.

طی سالهای اخیر بارها در خصوص اهمیت پروژه فاز ۴ جاده خلخال-فیروزآباد یا همان پروژه کمربندی جنوبی خلخال صحبت شده و مطالب مختلفی هم در همین سایت خلخالیم منتشر شده است.

در حال حاضر با وجود راه‌های ارتباطی متعددی که از سمت استان‌ها و شهرهای همجوار به سمت خلخال باز شده و در حال تکمیل شدن هم هستند، خود شهر خلخال و معابر گذری این شهر ظرفیت و کشش لازم برای پوشش ترافیک ورودی این جاده‌ها را ندارد و مخصوصاً در صورت مواجهه با ماشین‌های سنگین که صرفاً در حال گذر از خلخال هستند، عملا منجر به قفل شدن خیابان‌ها و معابر اصلی شهر شده و از طرفی هم منجر به ایجاد شلوغی‌های بی مورد در داخل شهر و به نوعی کلافگی همشهریان در گذر از معابر شهری شده است.

در چنین شرایطی همانطور که سالها پیش هم به اطلاع شهروندان گرامی رسانیده ایم، تکمیل و بهره برداری سریع از پروژه کمربندی جنوبی شهر خلخال باید به یکی از اولویت‌های اصلی اهالی و مسئولین گرامی تبدیل شود؛ و این در حالیست که این پروژه بعنوان قسمتی از مسیر اصلی رضوانشهر - خلخال - میانه - میاندوآب دارای ردیف اعتباری ملی بوده و همه ساله باید هزینه احداث آن توسط دولت پرداخت شود.

پیمانکار قبلی این پروژه به دلیل عدم توانایی مالی در تسریع ساخت محور مذکور با توافق اداره کل، اواخر پاییز سال گذشته خلع ید شد. پیمانکار جدید تحت عنوان "رهاب ساز مغان" از تاریخ ۲۹ دی ماه معرفی شده و با تحویل پروژه اواسط خرداد ماه 99 فعالیت خود را در این پروژه آغاز کرده است. اخیرا در ۲۴ شهریور ماه 99 نیز معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تامین ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، زمینه ادامه عملیات اجرایی و تکمیل پروژه نیمه‌تمام کمربندی شهر خلخال فراهم شده است.

با حضور در محل پروژه و طی مصاحبه با سرپرست کارگاه کمربندی خلخال، در جریان روند اجرایی این پروژه قرار گرفتیم؛

مهندس پدرام مدنی با تشریح فعالیت انجام گرفته در طی شش ماه اول سال 99 در این پروژه به خبرنگار خلخالیم گفت: بعنوان یک نیروی بومی خلخال، فراتر از مسئولیت قانونی و شغلی خود به این پروژه نگاه میکنم از ابتدای فعالیت پیمانکار جدید که بعنوان سرپرست این پروژه مشغول فعالیت شدم، تمام هم و غم بنده این بوده است که بتوانم برای خلخال کاری انجام داده باشم و گرهی از مشکلات خلخال را باز کنم و از همان ابتدا نیز سعی ما این بود که از نیروهای بومی خلخال در این پروژه استفاده کنیم مگر موارد خاص که نیروی تخصصی در خلخال موجود نبوده است.

مهندس مدنی گفت : 24 اسفند ماه 98 تحویل اولیه پروژه صورت گرفت ولی بصورت رسمی از اواسط خرداد ماه پروژه را تحویل گرفته ایم. از آن تاریخ و از ابتدا، تاسیس ابنیه پل‌ها را در برنامه خود قرار داده‌ایم طوریکه تاکنون اقدام به احداث ۷ دهنه پل کرده‌ایم و در حال حاضر در حال احداث پل قیزباخان بعنوان پل هشتم هستیم. با توجه به عریض بودن و چهار بانده بودن مسیر، عرض هر کدام از پل‌ها حدود 60 متر است و هر کدام از پل ها کار و زمان زیادی برده است و در مجموع باید اقدام به احداث ۱۸ پل نماییم.

مدنی افزود، تمامی فعالیت‌های عمرانی که در طی این مدت انجام گرفته است از اعتبار خود پیمانکار صورت گرفته و تا کنون وعده‌های مسئولین در خصوص تزریق نقدینگی به این پروژه بی نتیجه مانده است.

سرپرست کارگاه کمربندی افزود : با جان و دل در این پروژه فعال هستیم و امیدوارم از طرف مسئولین حمایت‌های بیشتری از ما صورت گیرد.

از مهندس مدنی پرسیدیم: با شرایط کنونی و در حالیکه با خلف وعده در تخصیص اعتبارات مواجه هستیم، وضعیت ادامه این پروژه چطور خواهد شد؟ در پاسخ گفت : هزینه اجرای پروژه های ما 19 میلیارد تومان است و هنوز ریالی به پیمانکار پرداخت نشده است. مدیرعامل شرکت، یک فرد تحصیلکرده و بادرایتی هستند و علاقه وافری به منطقه خلخال پیدا کرده‌اند و حاضر است کل دارایی و سرمایه خود را جهت احداث پروژه های خلخال به کار ببندد به شرطی که مسئولین و متولیان امور خلخال نیز از پیمانکار، حمایت های لازم را داشته باشند. حمایت مسئولین از چنین شرکت هایی قطعا در شکوفایی و توسعه خلخال میتواند بسیار تاثیر گذار باشد. این شرکت اهل عقب نشینی نیست و تا کنون هیچ پروژه‌ای را نیمه تمام رها نکرده است. در حال حاضر این شرکت در سه راه فیروز‌آباد نیز اقدام به خرید کارخانه آسفالت نموده و برای اجرای پروژه های بیشتر در منطقه خلخال دارای توانایی کامل و کافی می باشد. حتی در آینده نزدیک امکان تولید بتن آماده و نیوجرسی نیز فراهم شده و به راحتی می تواند نیاز منطقه به نیوجرسی برای اجرای جداکنندگان راه را فراهم نماید.

مدنی در پایان افزود : کمترین حمایت مسئولین موجب دلگرمی پیمانکار و مجموعه اجرایی پروژه کمربندی خلخال خواهد بود. و اگر این حمایتها ادامه دار باشد، ظرف مدت یک سال و نیم ما قادر هستیم این پروژه را به مرحله آسفالت برسانیم ولی اگر حمایتی از طرف مسئولین و مخصوصا نماینده شهر صورت نگیرد، باعث دلسردی پیمانکار و مجموعه شاغل در این پروژه و در نهایت باعث ایجاد تاخیر در بهره برداری از این پروژه حیاتی شهر خلخال خواهد بود.

 

ما هم امیدواریم با درایت و همت مسئولین علی الخصوص مدیر کل راه و شهرسازی استان، فرماندار گرامی و نماینده محترم خلخال و کوثر، با تزریق حداقل بودجه به این پروژه شرایط ادامه فعالیت این پروژه برقرار گردد.

گزارش: مسعود شیرعلی‌پور

مطلب مرتبط :

کمربندی جنوبی خلخال، فاز ۴ جاده فیروز (پیگیری کلی پروژه)

معاون مدیر کل راه و شهر سازی استان : اعتبار پروژه کمربندی خلخال تامین شد (24 شهریور 1399)

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e1bf1

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: