سرمایه‌گذار بومی مجتمع گردشگری و تفریحی «بام خلخال» در گفتگو با خلخالیم گفت : فاز اول این مجتمع در صورت تکمیل زیر ساخت‌ها توسط دولت، آماده بهره‌برداری و استفاده عموم است.

شاید برای خیلی از ما خلخالی‌ها پیش آمده باشد که مهمانی را به خلخال دعوت کرده ایم و بخواهیم آنان را برای گردش و تفریح و گذران چندین روزه به جاهای تفریحی و دیدنی خلخال ببریم؛ قطع به یقین از این به بعد مجتمع تفریحی، گردشگری «بام خلخال» یکی از این مکان‌ها خواهد بود و برای ما خلخالی‌ها آبروداری خواهد کرد.

خوشبختانه در این سال‌های اخیر اقداماتی از طرف سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صورت گرفته است که در این شرایط ویژه بحران اقتصادی، پشتکار این عزیزان در خلخال مثال زدنی و در خور تحسین است.

طی هفته گذشته از مجتمع تفریحی گردشگری «بام خلخال» در محل کوه «قازان‌داش» که به مدیریت سید مرتضی مؤذنی در حال احداث است دیدن کردیم و در جریان احداث آن قرار گرفتیم؛ کارهای صورت گرفته نشان از عزم جدی آقای مؤذنی برای تکمیل و بهره برداری نهایی از این پروژه داشت، با این حال با مشکلاتی هم دست و پنجه نرم می کنند که برای حل آنها نیازمند مشارکت بخش دولتی است که با ما در میان گذاشتند.

سرمایه‌گذار بومی مجتمع گردشگری و تفریحی «بام خلخال» در گفتگو با خلخالیم گفت : فاز اول این مجتمع در صورت تکمیل زیر ساخت‌ها توسط دولت، آماده بهره‌برداری و استفاده عموم است.

سید مرتضی مؤذنی افزود: زیرساخت‌های این مجتمع شامل فاضلاب، روشنایی مسیر و آسفالت راه دسترسی به مجتمع است که ناتمام مانده است و برای بهره برداری از این مجتمع وجود اینها ضروری است.

وی گفت: فاز اول این مجتمع شامل سوئیت های سنتی با ایده گرفتن از خانه های قدیمی خلخال و بافت روستایی منطقه، سفره خانه سنتی ، فروشگاه محصولات ارگانیک خلخال، صنایع دستی و اجرای موسیقی زنده است که آماده بوده و در اختیار گردشگران و همشهریان قرار خواهدگرفت.

وی از مسئولین شهرستانی و استانی خواست : با توجه به شرایط اقتصادی موجود، زیر ساخت‌های این مجتمع را پیگیری و به اتمام برسانند تا بتواند نسبت به شروع فازهای بعدی اقدام کنند.

موذنی گفت: ۶ سال تلاش برای شروع عملیات اجرایی این مجتمع زمان کمی نیست؛ بروکراسی اداری برای اخذ مجوزها، سرمایه‌گذاران را به شدت کلافه و اذیت می کند و جا دارد مسئولین گرامی، در جهت توسعه خلخال و برای معرفی خلخال بعنوان شهر گردشگر پذیر، برای این بروکراسی دست و پا گیر فکر اساسی بکنند.

وی گفت: تاکنون مبلغ ۸ میلیارد تومان برای فاز یک، بغیر از زمین که از مسکن و شهرسازی خریداری شده، هزینه شده است و مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هم از تسهیلات استفاده کرده‌ایم.

موذنی افزود: این مجتمع در ۴ فاز طراحی شده است که فاز اول با مشخصاتی که ذکر شد، در شرف بهره برداری است؛ فاز ۲ شامل شهربازی سرپوشیده، رستوران، فست فود، کافی شاپ، مجتمع آب درمانی، پیست دوچرخه سواری، تونل زمان و سالن اجتماعات است. فاز ۳ شامل پیست اسکی و محوطه تویوب سواری، زمین چمن فوتبال، کمپ برای اردوهای ملی، باشگاهی و والیبال ساحلی است و فاز ۴ هم شامل سالن کنفرانس علمی و تخصصی است. تلاش میکنیم فاز‌های بعدی را هم در برنامه‌‌ زمانبندی شده به اتمام برسانیم و تنها تقاضای ما اتمام زیرساخت ها از طرف دولت است.

سید مرتضی مؤذنی با گلایه از وجود کلیشه‌های فکری منفی در برخی همشهریان که هر حرکت مثبتی در این شهر را در بدو امر شکست خورده و ناموفق تلقی کرده و فقط با افکار منفی، سمپاشی می کنند، گفت : مجتمع قصر چوبی برادران شاد، هتل 5 ستاره ازناو، مجتمع پل معلق ازناو، هتل‌ها، رستوران‌ها و مجمع‌های پذیرایی و بوم گردی و همه این امکاناتی که اخیرا در سطح شهرستان خلخال ایجاد شده اند، نشان از آینده بسیار خوب برای گردشگری خلخال دارد. طبیعت بکر و آب و هوای بسیار مطبوع خلخال در تابستان و طبیعت مثال زدنی خلخال در فصول مختلف سال، قابلیت بسیار بالایی برای جذب گردشگر به خلخال دارد و شهرستان خلخال با این صنعت می تواند به روزهای اوج خود برسد و مهمترین نکته، خودباوری ماست که باید به این اصل برسیم.

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/160649850783982.jpg

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/160649850792083.jpg

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/1606498508467910.jpg

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/160649850800294.jpg

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/160649850807285.jpg

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/160649850816966.jpg

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/160649850824917.jpg

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/160649850833428.jpg

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/160649850839899.jpg

 

گزارش : محمدعلی کریمی، مسعود شیرعلی‌پور
تصاویر : محمدعلی کریمی

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c8d00

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: