مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از تلاش‌ها برای سرعت‌بخشی به تکمیل طرح گردشگری پل معلق ازناو از توابع شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، نادر فلاحی روز دوشنبه گفت: روز گذشته با همراهی استاندار اردبیل سفری به شهرستان خلخال و منطقه نمونه گردشگری ازناو انجام شد که در جریان آن و به منظور سرعت‌بخشی به اجرای این طرح‌ هدف‌گذاری‌ اساسی صورت گرفت.

وی افزود: پل معلق ازناو از جمله طرح‌های مهم شهرستان خلخال در حوزه گردشگری است که بر این اساس و به دنبال آن سفر مصوب شد تا مبلغ چهار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های طرح اختصاص یابد.

عملیات ساخت این پل معلق با ۴۹۶ متر طول، ۱.۵ متر عرض و ۱۰۰ متر ارتفاع از ۲ سال پیش در منطقه گردشگری ازناو خلخال آغاز شده و ایجاد راه دسترسی به ۲ سمت قله ازناو و محل اجرای پایه‌های پل در کنار برق‌رسانی، ایجاد مسیرهای دسترسی، پیاده‌راه و پارکینگ از جمله زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح است. 

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل همچنین بیان کرد: خلخال با تکمیل چند طرح گردشگری از جمله پل معلق ازناو، بام خلخال و پیست اسکی اندبیل به قطب سوم گردشگری این استان تبدیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها در راستای جهش تولید در سطح شهرستان خلخال اجرایی می‌شود و با بهره‌برداری از آنها زمینه برای رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری و اشتغال در منطقه فراهم خواهد آمد.

شهرستان خلخال با جمعیت افزون بر ۸۶ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۲۱ کیلومتری جنوب اردبیل واقع شده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/aff38

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: