رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلخال گفت : اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های دو پروژه گردشگری "بام خلخال" و "قصر چوبی ازناو" برای اجرا به ادارات مرتبط ابلاغ شده است.

علی درویشی در گفتگو با خلخالیم افزود: مبلغ دو میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان برای اجرای زیرساخت‌های منطقه گردشگری ازناو، قصرچوبی برادران شاد و بام خلخال به ادارات برق، آب و فاضلاب و راهداری ابلاغ شده است.

وی گفت : برای تکمیل زیر ساخت های این دو پروژه که آماده بهره برداری هستند سرمایه گذاران با ادارات مربوطه، هماهنگی های لازم را داشته باشند تا به موقع شاهد بهره برداری این دو پروژه باشیم.

درویشی افزود: ۶ سرمایه‌گذار جدید هم به حوزه گردشگری و بوم گردی شهرستان ورود کرده‌اند که اطلاعات مالی و اهلیت این سرمایه گذاران هم در دست بررسی است.

وی افزود: هم اکنون ۹ پروژه گردشگری توسط بخش خصوصی در کل شهرستان فعال هستند؛ همچنین سرویس بهداشتی با ۱۲ چشمه به همراه نمازخانه و فروشگاه در منطقه گردشگری ازناو در حال احداث است که تا خرداد ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد.

علی درویشی به اختصاص تسهیلات به پروژه‌ی گردشگری هم اشاره کرد و گفت : به کلیه پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، تسهیلات روستایی کم بهره تعلق می‌گیرد.

درویشی افزود: قلعه خشتی گیلوان، مراسم قارقارا، جاجیم نمهیل و خیدیرنبی، جزء آثار ثبت شده ملی خلخال هستند و پرونده رختشورخانه خوجین و تک درخت روستای شال هم برای ثبت ملی تکمیل و به تهران ارسال شده است.

وی در پایان افزود : نمایشگاه دائمی صنایع دستی خلخال، برای تولیدات صنایع دستی به بخش خصوصی واگذار شده است که در حال حاضر برای ۴۰ نفر اشتغال مستقیم و ۴۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c0566

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: