رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خلخال گفت: لازمه برگزاری تورهای فرهنگی و طبيعت، داشتن مجوز دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری از وزارت گردشگری و ميراث فرهنگی هست.

به گزلرش خلخالیم، مهدی مددی اظهار داشت: بعد از اخذ مجوزهای لازم و استخدام راهنمايان دوره ديده و مورد قبول وزارت مذكور ميتوان طبق مقررات دفاتر و قوانين كشوری اقدام به برگزاری تور كرد.

وی ادامه داد: برای فعاليت قانونی و اجرای برنامه‎‎‎‎‎‎‎‎های طبيعت و كوهنوردی و كوهپيمايی و سنگ نوردی، غارنوردی، دره نوردی و دوچرخه كوهستان باید بعد از گذراندن دوره‎‎‎‎‎‎های مختلف و اخذ مجوز باشگاه از وزارت ورزش و جوانان طبق مقررات وضع شده اقدام كرد.

مددی اضافه کرد: در حال حاضر هيات كوهنوردی و صعودهای ورزشی و باشگاه كوهنوردی هيروكمپ دوره‎‎‎‎‎های فدراسيون كوهنوردی و صعودهای ورزشی را در سطح شهرستان جهت ارتقای سطح علمی و عملی كوهنوردان براي اخذ مدرک مربيگری در رشته‎‎‎‎‎‎‎‎های مختلف كوهنوردی برگزار می‎‎‎‎‎‎‎‎نماید تا ورزشكاران عزيز بتوانند بعد اخذ مجوزهای لازم و ثبت باشگاه بصورت قانونی فعاليت نمايند.

وی تصریح کرد: كوهنوردان بايد در قالب باشگاه فعاليت و اجرای برنامه داشته باشند و در حال حاضر فقط يک باشگاه رسمی در سطح این شهرستان وجود دارد كه اميدواريم در آينده به تعداد باشگاه‎‎‎‎‎ها اضافه شود.

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خلخال گفت: متاسفانه عليرغم هشدارهای هيات، كسانی هستند كه بدون توجه به عواقب حقوقی و حتي كيفری اقدام به اعلام برنامه در فضای مجازی مي‎‎‎‎‎‎نمایند كه در صورت وقوع حادثه و اتفاق حق و حقوق ورزشكار و گردشگر از بين رفته و بيمه و قانون نيز جوابگو نخواهد بود و شخص سرپرست بايد تمام عواقب حادثه را پذيرفته و جوابگو باشد.

وی با بیان اینکه وظيفه نظارت بر باشگاه‎‎‎‎‎‎ها بر عهده اداره ورزش و جوانان و هيات كوهنوردی وصعودهای ورزشی می‎‎‎‎‎‎باشد، اضافه کرد: وظيفه نظارت بر دفاتر مسافرتی به عهده اداره ميراث فرهنگی هست ولي وقتی مجوزی برای فعاليت وجود نداشته باشد قطعا نيروی انتظامي و دادستان بايد ورود كنند.

وی در پایان گفت: البته ما بارها و بارها از مجريان برنامه‎‎‎‎‎‎‎‎‎های غيرقانونی دعوت كرديم كه جهت اخذ مجوز اقدام كنند كه متاسفانه تا الان همكاری نكرده‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎اند و يكی از دلايل آن را عدم برخورد قانونی با آنها دانست.

خبرنگار: محمدرضا شیرعلی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎زاده
انتشار: سیما جلیلی

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d3a86

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: