دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری برای اولین بار در خلخال توسط مؤسسه آموزشی ساتراس با همکاری سحر قلی‌پور و حمایت مجموعه گردشگری بام خلخال برگزار شد.

به گزارش خلخالیم، این دوره آموزشی به عنوان یکی از شرایط لازم برای دریافت کارت مدیریت جهت شروع به کار و ادامه فعالیت تأسیسات گردشگری از طرف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران الزامی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد.

هدف از برگزاری این دوره ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالین و علاقمندان به گردشگری شهرستان خلخال، افزایش تعامل بین فعالین بخش خصوصی و تربیت نیروهای انسانی متخصص برای مدیریت انواع مختلف تاسیسات گردشگری و آشناسازی صحیح شهروندان خلخالی با صنعت گردشگری برای ایجاد «شهر گردشگر» می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد.

منظور از تاسیسات گردشگری واحدهای اقامتی، خدماتی، پذیرایی، فرهنگی و تفریحی هستند که پس از دریافت مجوز لازم از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و رعایت قوانین و مقررات مربوطه مجاز به فعالیت در سطح کشور می‎‎‎‎‎‎باشند.

انواع تاسیسات گردشگری با 32 عنوان بخش‎‎‎‎‎‎بندی شده‎‎‎‎‎‎‎‎اند که شامل هتل، متل و مهمانپذیر، مراکز اقامتی خود پذیرایی شامل هتل آپارتمان‎‎‎‎‎‎‎‎ها، زائرسراها و خانه مسافرها، اقامتگاه‎‎‎‎‎‎های بومگردی و اقامتگاه‎‎‎های سنتی، سفره خانه‎‎‎‎‎‎‎‎های سنتی، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری، مجتمع‎‎‎‎‎ها، اردوگاه‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها و محوطه‎‎‎‎‎‎‎‎‎های گردشگری است.

همچنین شامل مراکز گردشگری سلامت از قبیل مجتمع‎‎‎‎‎های سلامت تندرستی و آبدرمانی و هتل بیمارستان، محیط‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ ها و پارک‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های طبیعتگردی و گردشگری روستایی و عشایری، مراکز گردشگری ساحلی و دریایی، واحدهای پذیرایی و انواع غذاخوری‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های منفرد بین راهی موجود، تاسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های خدمات رفاهی بین راهی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد.

 واحدهای پذیرایی واقع در پایانه (ترمینال) فرودگاه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها، پایانه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های مسافربری زمینی برون شهری، دریایی و ریلی، واحدهای پذیرایی واقع در پایانه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های مسافری مرزی کشور، مناطق نمونه گردشگری، دهکده سلامت، دفاتر یا شرکت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های خدمات مسافرتی و گردشگری نیز بخش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های دیگری از انواع تاسیسات گردشگری هستند.

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/dc9c3

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: