معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: دستورالعمل صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی و نظارت بر آنها برای رونق هرچه بیشتر بخش گردشگری استان ابلاغ شد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، صغری فرشی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی توسعه گردشگری کشاورزی اردبیل از شناسایی ظرفیت‌های استان در این حوزه خبر داد و افزود: این دستورالعمل که به استناد آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها تنظیم شده پایه فعالیت‌ها در بخش گردشگری کشاورزی به شمار می‌رود.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: بهبود معیشت کشاورزان، توسعه پایدار روستایی، حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی فعالان بخش گردشگری کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌ آنها برای پیشبرد اهداف گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان و کاهش آثار نامطلوب زیست‌محیطی از جمله اهداف این اقدام است.

فرشی تصریح کرد: در این دستورالعمل شرایط عمومی و اختصاصی برای متقاضیان، فرایند تقاضا ، صدور مجوز ، درجه‌بندی ، نرخ‌گذاری و دیگر موارد لازم ابلاغ شده و طبق برنامه‌ریزی برگزاری جلسات موثر با دستگاه‌های مربوطه و پیگیری‌های لازم در این زمینه از شهرستان‌ها در اولویت قرار گرفته است.

او گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی کشور محسوب می‌شود، معاونت گردشگری در تلاش است با تسریع در فرایند صدور مجوز و پرهیز از بروکراسی زاید زمینه‌های توسعه گردشگری کشاورزی از شمال تا جنوب استان را فراهم کند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گردشگری کشاورزی را شاخه‌ای از گردشگری روستایی که هدف آن کارآفرینی برای کشاورزان و اعضای خانواده‌های آنهاست، عنوان کرد و افزود: در این نوع گردشگری بازدیدکنندگان و گردشگران با اهداف آموزشی، تفریحی و گذران اوقات فراغت در مزرعه یا دیگر محیط‌های کشاورزی حضور می‌یابد و خدماتی از سوی کشاورزان به آنها ارائه می‌شود و به ازای برخورداری از این خدمات گردشگر هزینه‌ای را به کشاورز و خانواده او می‌پردازد.

فرشی گفت: رسته‌های فعالیتی مرتبط با گردشگری کشاورزی شامل گردشگری مزرعه، گردشگری در باغات، گردشگری به منظور بازدید از شیوه دامداری و دامپروری، گردشگری به منظور بازدید از شیوه پرورش ماکیان، گردشگری در مراکز وابسته کشاورزی و شیلات از جمله گلخانه‌ها و محل نگهداری محصولات کشاورزی است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ecf19

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: