سرپرست اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خلخال گفت: برای اجرای طرح بزرگ گردشگری اندبیل این شهرستان یک هزار میلیارد ریال از سوی مجری بخش خصوصی این طرح سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، عادل خلیلی روز شنبه در بازدید از عملیات اجرایی طرح بزرگ گردشگری تفرجگاه اندبیل خلخال افزود: آماده‌سازی زمین پیست اسکی به طول هزار و ۸۰۰ متر از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی آغاز شده و همزمان تجهیزات تله‌اسکی نیز در این محل راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهارداشت: فاز اول این طرح شامل احداث و راه‌اندازی پیست اسکی، تله‌اسکی و امکانات موردنیاز ورزشکاران رشته اسکی در این منطقه زیبای جنگلی در جنوب استان اردبیل بوده که تلاش مجری طرح بر تکمیل و افتتاح آن تا پایان پاییز امسال است.

او بیان کرد: فاز اول این طرح در چند روز گذشته از سرعت مناسبی برخوردار بوده و زمین پیست اسکی پاکسازی شده و بزودی زیرسازی آن با استفاده از ماشین‌آلات سنگین راهداری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات بر سر راه اجرای این طرح گردشگری از جمله معارض محلی و قطعی نشدن خلع ید سرمایه‌گذار قبلی طرح و تعیین تکلیف اراضی و بناهای احداث شده قبلی در اختیار این سرمایه‌گذار ، گفت: انتظار از مسوولان دستگاه‌های اجرایی همکاری با سرمایه‌گذار طرح در رفع این چنین مشکلاتی است.

خلیلی افزود: اجرای پیست اسکی و تله‌اسکی اندبیل بخشی از فاز اول طرح گردشگری ارائه شده از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی این طرح در تفرجگاه اندبیل بوده و در مراحل بعدی تجهیزات تله‌سیژ خریداری شده از کشور خارجی که در گمرک استان اردبیل موجود است، ترخیص و به این محل انتقال خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ایجاد و راه‌اندازی هتل سلامت و طبیعت درمانی در بلندای تفرجگاه اندبیل بخشی از طرح بزرگ گردشگری این محل است، گفت: با توجه به قرار گرفتن بخشی از طرح گردشگری اندبیل در اراضی واقع در محدوده استان گیلان  به وسعت ۴۵ هکتار از جمله پروژه احداث دهکده گردشگری در حوزه استحفاظی استان همسایه تالش قبل از اغاز کار پروزه نظر موافق مسوولان این استان جلب شده است .

وی علت تاخیر در زمان اجرای پروژه گردشگری اندبیل را دست به دست شدن چندین باره محل اجرای طرح و تغییر مدام سرمایه‌گذاران این طرح برشمرد و عنوان کرد: پروژه گردشگری اندبیل پیش از این به سرمایه‌گذار بخش خصوصی پیشگامان توسعه واگذار و سپس سازمان همیاری شهرداری‌های استان برای اجرای آن پا پیش گذاشت و اواخر سال گذشته این طرح به سرمایه‌گذار جدید واگذار شد.

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com/db975

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 
 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: