به گزارش خلخالیم، مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان اردبیل گفت: با اعتبار پیش بینی شده امسال ایجاد زیرساخت های شهرک گلخانه ای خلخال شروع شده و تا پایان سال جاری تکمیل خواهدشد.

کاظم عباداله عموقین در دیدار با فرماندار خلخال گفت : 4 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیر ساخت های شهرک گلخانه خلخال تخصیص یافته است و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: مطالعه شهرک توسط مشاور بخش خصوصی به اتمام رسیده و در واگذاری تلاش خواهیم کرد با کمترین قیمت واگذار نماییم تا از سرمایه گذاران این بخش حمایت لازم صورت گیرد.

عموقین گفت : مشکل تخصیص آب این شهرک حل شده و بطور کامل اختصاص خواهد یافت با شرکت های خدماتی گاز، برق و آب هم جلساتی برگزار شده و در تأمین این زیرساخت‌ها، و همچنین آب شرب این شهرک نیز مشکلات برطرف شده است.

وی تصریح کرد: 11 شهرک کشاورزی در استان ایجاد شده است که از این تعداد 9 شهرک، گلخانه بوده و فعال هستند

فرماندار خلخال هم گفت : نظام مهندسی کشاورزی خلخال با بیش از 350 عضو، از تأسیس شهرک گلخانه‌ای استقبال می کنند و سرمایه‌گذارانی هم برای سرمایه‌گذاری در این شهرک اعلام آمادگی کرده اند.

وی گفت : در چند سال گذشته حدود 5 هکتار زمین در قالب گلخانه‌های مخلتف در خلخال به بهره برداری رسیده و فعالیت می کنند و امسال نیر برای کمک به زیر ساخت ها از اعتبارات استانی 400 میلیون تومان اعتبار نیز اختصاص خواهیم دادیم.

 

پی نوشت : لازم به ذکر است که شهرک گلخانه ای خلخال با ۲۱ هکتار مساحت بین خوجین و طولاش در حال احداث است و وجود این شهرک در منطقه ما به تنهایی میتواند برای حداقل ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم و بیش از هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کند، حتی بیشتر از یک کارخانه صنعتی و این در حالی است که با ایجاد این شهرک گلخانه ای در خلخال، امکان ایجاد و گسترش مشاغل خدماتی وابسته از جمله انواع تاسیسات فنی و تعمیراتی تامین ابزار و مواد اولیه این صنعت نیز در خلخال رو به گسترش خواهد گذاشت و به تنهایی قادر خواهد بود بار زیادی از مشکل اشتغال جوانان خلخال را به دوش بکشد، لذا تسریع و سرعت عمل در اجرای این شهرک از طرف مسئولین استانی و شهرستانی به شدت احساس می شود و امیدواریم این مهم در سریعترین زمان ممکن به بار بنشیند.

 

مطلب مرتبط :

همه چیز در مورد شهرک‌های گلخانه ای : احداث شهرک گلخانه ای، کشاورزی خلخال را متحول می کند

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com/d3460

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: