مسعود شیرعلی‌پور/خلخالیم، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان در تیرماه و دیدار با فرماندار خلخال گفته بود: 4 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیر ساخت های شهرک گلخانه خلخال تخصیص یافته است و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

طی سالهای اخیر، اتفاقات بسیار خوب و مثبتی در خصوص راه اندازی واحدهای گلخانه ای در شهرستان خلخال افتاده است که فوق العاده ارزشمند بوده و به لحاظ ایجاد فرصت‌های اشتغال در منطقه، حیات بخش و امیدوار کننده است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال، امروز به ارائه آماری پرداختند که نشان از رشد چشمگیر واحدهای گلخانه توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارد.

بهبود علیزاده در جریان بازدید  استاندار اردبیل از واحد گلخانه تولید گل رز هلندی در روستای خوجین خلخال گفت:

"با حمایت از سرمایه‌گذاران و مجریان طرح‌های گلخانه‌ای ، ارائه تسهیلات بانکی و تسریع در صدور پروانه‌های اجرا و بهره‌برداری،  هم‌اکنون سطح گلخانه‌های تولید گل رز هلندی این شهرستان از چهار هزار و ۵۰۰ متر سال ۹۷ به ۴۵ هزار متر در سال جاری افزایش یافته است.

وی از شهرستان خلخال به عنوان گل شهر استان اردبیل یاد کرد و بیان کرد: با اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از هشت واحد گلخانه‌ای بزرگ تولید گل رز هلندی سالانه بیش از۲/۵ میلیون بوته گل رز در این شهرستان تولید و روانه بازرهای مصرف داخلی و خارجی می‌شود...."/ایرنا

جا دارد ضمن تشکر از همکاری و همراهی اداره جهاد کشاورزی خلخال که زمینه هموار شدن مسیر ایجاد گلخانه‌ها را فراهم کرده اند، از تک تک سرمایه گذاران بخش خصوصی و به نوعی از تک تک شهروندانی که اقدام به سرمایه گذاری و راه اندازی این واحدهای تولیدی کرده اند تشکر ویژه داشته باشیم. چرا که موجب فراهم شدن شرایط اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای سایر شهروندان جویای کار شده‌اند و به نوعی در این وانفسای وضع اقتصادی دولت، جور اشتغالزایی دولت را هم می‌کشند.

و اما نکته ای که انتظار می رفت مدیر محترم اداره جهاد کشاورزی خلخال در خصوص آن توضیحاتی ارائه دهند، وضعیت و میزان پیشرفت شهرک گلخانه ای شهرستان خلخال است که طبق وعده‌های قبلی قرار بر این بود که تا آخر امسال زیرساخت‌های آن تکمیل شود.

چرا که کاظم عباداله عموقین مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان اردبیل طی دیداری که در تاریخ ۲۸ تیرماه امسال با فرماندار خلخال داشتند، گفته بودند: "با اعتبار پیش بینی شده امسال ایجاد زیرساخت های شهرک گلخانه ای خلخال شروع شده و تا پایان سال جاری تکمیل خواهدشد". و در ادامه اشاره کرده بودند که" 4 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیر ساخت های شهرک گلخانه خلخال تخصیص یافته است و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد." در حال حاضر که به پایان فصل کاری در خلخال رسیده ایم، اصولا باید بسیاری از کارهای زیرساختی این شهرک با بودجه ای که برای آن در نظر گرفته شده بود، انجام می شد !

اگر اعتقاد داریم که خلخال بعنوان گل‌شهر استان شناخته می‌شود، لزوم احداث و تجهیز شهرک گلخانه‌ای خلخال با مساحتی بالغ بر ۲۲ هکتار بیش از پیش احساس می‌شود و قطعاً با استقبال گسترده ای که از احداث گلخانه در خلخال صورت گرفته است و با توجه به شرایط اقلیمی خلخال، احداث این شهرک هم برای شرکت شهرک‌های کشاورزی استان و کشور و هم برای شهروندانی که اقدام به اجاره واحدهای گلخانه‌ای خواهند کرد، قطع به یقین مقرون به صرفه خواهد بود .

قابل توجه مسئولین گرامی خلخال و نماینده محترم، نبود اشتغال پایدار برای جوانان، یکی از مهمترین معضلات منطقه ماست و اهمیت احداث این شهرک کشاورزی، زمانی خود را بیشتر نشان می دهد که نقش تأثیر گذار آن در مبحث اشتغال را هم به آن اضافه کنیم؛ در هر هکتار از زمین شهرک گلخانه ای امکان احداث 5 سوله گلخانه 1000 متری وجود دارد و با در نظر گرفتن کل مساحت شهرک گلخانه ای خلخال که حدود 20 هکتار است، میتوان نزدیک به 100 گلخانه ایجاد کرد . بر فرض اگر در هر کدام از این گلخانه ها حداقل 3 نفر بصورت مستقیم مشغول به کار باشند، شهرک گلخانه ای به تنهایی میتواند برای 300 نفر اشتغال پایدار مستقیم و با در نظر گرفتن سایر صنایع مرتبط، نزدیک به چند برابر آن هم اشتغال غیر مستقیم ایجاد کند که این حجم از اشتغال می تواند تمامی فارغ التحصیلان حوزه های کشاورزی و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان سایر رشته ها و کارگران جویای کار را پوشش داده و وضعیت اشتغال خلخال را متحول کند!  آماری به اندازه اشتغال چند کارخانه و البته پاک و همسو با ملاحظات زیست محیطی !

 

نکته : با توجه به اهمیت شهرک گلخانه ای برای خلخال، از امروز این پروژه به لیست پروژه های مورد رصد خلخالیم اضافه می‌شود

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e1adb

مطالب مرتبط :

احداث شهرک گلخانه ای، کشاورزی خلخال را متحول می کند

اشتغال ۱۵۰بیکار با راه اندازی شهرک گلخانه ای طولاش

شهرک گلخانه‌ای خلخال امسال احداث می‌شود

شهرک گلخانه‌ای خلخال در 26 هکتار راه اندازی می‌شود

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: