تحریریه خلخالیم / یکی از این پروژهها، جاده خلخال-فیروز بوده است که عملیات اجرای آن در 4 قطعه از سال 1389 آغاز شد و احداث قطعات 1 تا 3 از فیروز تا تقاطع جاده خلخال-هشجین پس از فراز و نشیبهای زیاد در سال 1395 به اتمام رسید و رسماً مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
همزمان با احداث قطعات 1 تا 3 قطعه 4 پیشرفتی لاکپشتی داشت تا اینکه در سال 1398 پیمانکار مربوطه خلع ید شد و پیمانکار جدیدی انتخاب شد که بنا به گفته یوسفزاده معاون مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اردبیل، یکی از سه پیمانکار برتر استان بود.
پیمانکار جدید (رهابساز مغان) از ابتدای سال گذشته (1399) فعالیت بسیار خوبی در پروژه داشت و چندین ابنیه مهم را به اتمام رساند اما متاسفانه بعد از چندین ماه فعالیت، حتی یک ریال دریافتی نداشته است.
مشاهدات خبرنگاران خلخالیم نشان میدهد که در حال حاضر هیچ فعالیتی در کمربندی به چشم نمیخورد و پیمانکار نیز کارگاه را تعطیل کرده است. و عملا یکی از پروژهای حیاتی خلخال دوباره به خواب رفته است.
یک منبع آگاه به خلخالیم گفت: رهابساز مغان به دلیل کممهری مسئولین محلی و استانی در طی یک سال گذشته که هیچ بازدیدی از پروژه نداشتهاند و ریالی اعتبار نیز برای آن جذب نکردهاند، از ادامه کار انصراف داده و اداره کل باید به احتمال زیاد باید دنبال یک پیمانکار جدید باشد.
خلع ید یک پیمانکار و انتخاب پیمانکار جدید تقریبا پروسهای طولانی است و معلوم نیست با شرایط موجود آیا اصلا شرکتی حاضر به ادامه کار در این پروژه خواهد شد یا نه!
طی روزهای گذشته با روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تماس گرفتیم و سوالاتی چند از آنها پرسیدیم که اظهار نمودند پاسخگو خواهند بود؛ اما متاسفانه تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.
لازم به ذکر است که در حال حاضر ترافیک جادههای خلخال، به داخل شهر منتهی میشود و بعد از افتتاح جاده فیروز، تردد کامیونها و تریلیهایی از مبدا انزلی و شهرهای شمالی به شمالغرب کشور از طریق خلخال زیاد شده است و در آینده نزدیک هم با توجه به گشایش جاده خلخال-منجیل (کلور-درام) و جاده ماسوله و توسعه گردشگری در منطقه، به طور حتم خیابانهای شهر خلخال جوابگوی ترافیک ورودی این جادهها نخواهد بود و آرامش و آسایش روانی شهروندان دچار خدشه خواهد شد. مضافاً اینکه با ورود ماشینآلات سنگین به داخل شهر، به تاسیسات زیربنایی و آسفالت معابر محدود شهر صدمات فراوانی وارد میشود که تعمیرات و نگهداری آنها برای سازمانهای مربوط مثل شهرداری و ..... و در کل برای شهروندان بسیار هزینهبر خواهد بود و طبیعتاً با افزایش تردد، این آسیبها بیشتر و جدیتر خواهد شد و لزوم توجه جدی به کمربندی جنوبی خلخال یا همان فاز ۴ جاده خلخال - فیروز روز به روز بیشتر احساس میشود.
لذا مسئولین اجرایی منطقه و استان اعم از استاندار، فرماندار، رئیس اداره راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی لازم است در مورد این پروژه حیاتی منطقه به صورت انفعالی رفتار نکنند؛ و از نماینده محترم و تلاشگر خلخال و کوثر درخواست داریم در مورد چرایی عدم جذب اعتبار برای پروژهای به این مهمی که دارای ردیف اعتباری ملی بوده و جهت دریافت ردیف ملی آن تلاشهای زیادی در گذشته انجام گرفته است و گره مشکلات ترافیکی منطقه را باز میکند، شفافسازی نمایند.
لینک کوتاه:khalkhalim.com/f7ed9
مطالب مرتبط :
وجود کمربندی خلخال بعنوان پدافند غیرعامل کاملا ضروریست
ادامه فعالیت پروژه کمربندی، همت مسئولین را می طلبد
اعتبار پروژه کمربندی خلخال تامین شد
نقش حیاتی کمربندی در چهارراه ارتباطی شمالغرب کشور
کمربندی جنوبی خلخال، فاز ۴ جاده فیروز (رصد کلی پروژه)